söndag 21 mars 2010

Här är handen Anders Borg - Let's Dance!

Detta är en politisk panelhönas berättelse.
Politiskt missnöje kan kanaliseras på många sätt och jag säger inte att något sätt är rätt eller fel men jag har rätten att själv bilda mig en uppfattning. Många skriver av sig sin frustation i blogginlägg efter blogginlägg där man med förgiftad penna avrättar den som inte har rätt (enligt skribenten) politiska hemvist.Ibland är det rena personalangrepp där man beskriver politiska motståndare med diagnoser eller fruktansvärda tillmälen.Dessa skrivna överfall eskalerar då och då och stämningen blir stundtals mycket aggresiv och obehaglig.För att någon inte delar min politiska uppfattning så görs h*n inte automatiskt till någon som är intelligensbefriad, äcklig, empatilös eller psykopat. Tyvärr så tror jag inte att det det räcker att sitta och skriva en blogg där jag ondgör mig över tingens tillstånd och sedan ingenting mer. Det blir bara rundgång.
Jag har tagit parti - en ofrivillig ordvits - efter att ha försökt att sätta mig in i vad alla parti säger sig stå för och verkligen står för.Jag har verkligen försökt att få upplysningar och analyserat dem efter eget huvud - jag tillhör det nya arbetarpartiet så jag är MODERAT helt klart.
Nu har jag tagit ett pyttelitet steg i det stora hela men ett jättesteg för min egen del och nu försöker jag arbeta med det jag tror på. Nominerad till kommun och landstingsvalet är jag och kandidatutbildning får jag och det känns bra. Igår var jag på distriktets årsstämma, det var också bra, inga agiterande talare som med religiös iver försökte piska upp stämningen. Det var bara vanligt folk där trots att en del bar titeln riksdagsman. Jag utmanade mina rädslor där och hamnade för första gången i mitt liv i talarstolen! Jag dog inte, när jag yrkade på ett tillägg till en motion och fick beröm av motionären efteråt.
Politik är spännande ,tråkigt,obegripligt och otroligt roligt om man känner att man hamnat rätt och det har jag.
Med glimten i ögat så vill jag beskriva hur mitt slutliga val gick till och använder då Let's Dance som mall.Danspartnern väljer jag efter deras ekonomiska utspel,utsägor och framtoning.
Lars Ohly nej dina steg klarar jag inte. Motvals i vänstersteg klarar jag inte och Internationalen i marchtakt är inte heller min melodi.
Duo Taltratts rap är nog vacker men den sliter min energi i bitar och jag känner att det blir tango för enbenta det skall tävlas i.
Rosornas orkester klarar jag bara inte av trots att jag kommer att få utbildning hos Komvux i Bidragsvals och Skatteskutt med subvention.Det är så svårt att dansa efter Monas sång då hon plötsligt tappar tonen farten och melodin. Det vette busen om det
inte är singback hon sysslar med.Doorna L-W-Ö (Lundby-Wedin o Östros)underlättar inte hennes framfart heller med sin gnälliga tonart och negativa vibbar.
FI tänker jag inte på en gång - posörer har jag inget förtroende för oavsett kön. Oopps, nu ljög jag - det finns inget som kan vara så hemskt som kvinnor som strider mot kvinnor för de kan förgöra varandra.
Alliansorkestern då? Jo den skall jag dansa till. Den dirigeras av orkesterledaren Fredrik en dirigent med många gästspel utomlands i större sammanhang och med framgångar.Maud som har hand om instrumenteringen och även har en bra altstämma är självklar som lead-singer. Pedagogen Björklund kommer att se till att jag och alla andra kan dansa eftersom dans blir ett obligatorium i alla skolor. Roadien GH får tuffa till sig lite men med en choach så kan han också vara med.
Nu är det bara en som fattas och det är min dansör och valet blir otroligt enkelt. Anders Borg är det enda valet för mig. Han är den som visade mig en dansmelodin och en koreografi till budgeten som jag förstår. Det är inte kryddat med en massa konstiga snedsteg och vurpor.Glädjeskutten är inte många men en stram trovärdig koreografi gör den realistisk för mig. Det är dags för realism i den politiska såpan och jag vet att jag vill dansa.Jag vill bli förd inte förförd (!??)i politiken av dig Anders Borg på grund av din trovärdighet. Hårsvans och gummistövlar är bara en bonus för mig - låt oss tråda dansen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar