torsdag 25 mars 2010

Jag kan själv och jag vet både mina rättigheter och skyldigheter

Gud vad trött jag är på de som inte varken vill eller vågar försöka stå själv. Visst risken finns att man faller men man vet inte förrän man provat. Jisses så jag har slagit mig och jag vet inte hur många gånger jag rest mig på 9½ igen. Det går faktiskt att försöka, det berömda skyddsnätet finns även om det kan vara dyrköpt att använda det när man värnar om sin integritet. Det kan behövas men många kräver att skyddsnätet skall utlösas automatiskt så fort man darrar i knäna.

Det finns de som anser att de skall tas om hand och pysslas om och få bo i det skyddsnätet.

Stackare har ingen berättat att ingen svensk medborgares föräldrar heter Moder Svea och Pappa Staten. Alla har rätt till hjälp när det går åt skogen men man kan försöka själv en aning, eller i alla fall kolla vad skyddsnätet kostar dig som människa och om du är beredd att betala priset.

Tänk och begrunda med denna länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar