onsdag 24 mars 2010

Köpa ny vårgarderob?

Härligt när man kan börja tänka på lättare kläder när våren är på väg. Att få hänga in tjocka murriga kläder långt in i garderoben är en lisa för själen, problemet är bara vad man skall ha på sig istället och snitt och form på dessa kreationer.
Jag vet i alla fall vart jag skall handla spännande och nytt. Teatern i vår stad säljer ut 5000 plagg för att få rum i sina klädlager och där skall jag vara med och slåss om godbitarna. Jag är ute efter det lilla extra och jag vet med en gång när jag hittar de rätta kläderna. Det skall vara kläder som framhäver mig som sätter focus på min varelse - konstigare är det inte.
Om ni om några veckor ser en vän varelse skrida genom staden med tjusig hatt, krinolin och parasoll i samma tyg som krinolinen, då är det jag. Jag är nöjd med den jag är och vad jag har - och jag struntar fullständigt om modeoraklen förordar rutig denim i alla plaggen.
Håll tummarna för mig , en krinolin är vad jag vill ha och det vore väl attans om det inte finns en till mig på teatern.När jag är där skall jag fylla på mitt förråd av fjäderboor - man har aldrig för många boor det är jag övertygad om.
Har jag tur kanske det till och med finns lite raffiga skor stl.42. Yippie här skall handlas och nu får jag ringa min dotter Den Vackra Fru Johansson, det är dags för mammabarnsamvaro. Undrar om de tar kort på teatern?Makens kort? Den som lever får se och se skall jag och synas.

2 kommentarer:

  1. Troligen kommer jag att slå på stort denna vår. Jag ska spenderar ett par kanske tre hundralappar på ett par jeans har jag tänkt.
    Eventuellt ska min skräddare, von Liedl, kunna ordna ett par trevliga tunnare byxor också. Sen är jag tip-top!
    :O)

    SvaraRadera
  2. Dressman har extrapris på jeans då och då och där ekiperar sig mannen i mitt liv där utan att prova.

    SvaraRadera