måndag 22 mars 2010

Mycket spännande upplevelser en vanlig måndagmorgon

Jag har läst att upplevelseturism ökar hela tiden. Med en sådan morgon som jag upplevt idag förstår jag helt och fullt varför.
Jag gick genom en kall solig stad för att jag hade första morgontiden hos min tandläkare. Det var skönt att dra in den kalla luften i lungorna med jag försökte parera felsteg som blev på den återfrusna marken.
Det blev inga nya utgrävningar hos David (min tandis)för Karlstad har varit torrlagd efter en vattenläcka och nu skall man reparera ledningen och hela tiden tas det prover på det vatten som nu flyter i rören. Allt vatten som skall användas i mat eller drickas skall kokas en lång stund.
Det blev ingenting hos tandläkeriet men jag har en ny träff nästa vecka med honom. Tid skall tas tillvara så jag åkte till det det ytterområde där konstföreningens kassör arbetar i sitt civila yrke för att lämna kontoutdrag och annat rart. Där sålde man kalvfärs för bara 39 kr/kilo och jag som inte skulle handla köpte 4 kilo och 20 stycken frysta äppelknyten.
Jag missade bussen hem med 10 sekunder så i väntan på nästa försökte jag köpa latte på MCD - ingen dryck- inget vatten. Följande buss tog mig 3 hållplatser sedan stannade den och vi fick vänta på en avbytare till föraren, som inte dök upp. Hela bussen hörde när hon förgäves anropade ledningen och ville få kontakt med någon som skulle komma dit och ta över.En buss på en annnan linje ställde sig bakom oss och vi rekommenderades att ta den till torget för att ta oss vidare. Den bussen blev riktigt full men det gjorde ingenting för vi skulle ta oss vidare - tråkigt var bara att den busschauffören backade sin buss med full fart in i en buss som från ingenstans dök upp bakom vår buss.
Oj vad det small och oj vad föraren svor när han hoppade ur bussen för att besikta skadorna. Buss 1 stod där med en förare som inte fick köra en meter på grund av arbetstidslagen, buss 2 kunde inte köra då bakdelen med fläktsystem, slangar och annat rart var sönder - och dessutom satt buss 3 fast i 2 med sin söndriga front.
Apostlahästarna kom till användning igen och jag vandrade vidare genom staden. Jag hittade ett ställe som säljer svandunsboor (det kan vara hönsfjädrar som adlats jag vet det) men det var inte öppet för klockan var bara några minuter i nio denna morgon så jag pinnade på med färs och äppelknyten mot hemmet.
Hemtjänsten hade givit mannen i mitt liv en uppiffning och han satt och läste sin tidning när jag kom hem så nu har jag kokt kaffe på uppvispad ramlösa - lite originell smak men fullt drickbar, men nästa gång anvander jag inte smaksatt ramlösa.
MIn pelargoner blommar! Trots vanskötsel å det grövsta blommar mina Mårbacka och det är fin bredvid påskkaktusen som också blommar. Jag har aldrig haft gröna fingrar så det är väl något under som skett.
Ja det här var min måndagmorgon och så mycket har hänt och allt detta fick jag vara med om före klockan 10, undrar hur fortsättningen blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar