onsdag 24 mars 2010

Stupstock?

Mona Sahlin lovar att ta bort stupstocken när hon kommer till makten Det är bra, verkligt bra men det är något som jag missat? Jag trodde att dödsstraff var borttaget sedan länge. Finns det kvar så kan jag inte förstå att vi tillämpat så gamla barbariska metoder att avliva våra artsfränder.Jag är chockad och förvånad och hoppas att jag är felunderrättad. Upplys mig gärna om jag missuppfattat allt eller om man använder ord som man inte behärskar när man slåss på den politiska arenan.

Definition av STUPSTOCK enligt NE: den träställning på vilken den som skulle avrättas med bila lade huvudet.

Slutsatsen jag får, är alltså att Mona Sahlin skall avskaffa gammalmodiga avrättningssätt och det känns bra , men var i Sverige tillämpas dessa straff det undrar jag och varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar