tisdag 13 april 2010

Sportnyheter

Jag har nog varit sportintresserad sedan jag var en glimt i min pappas öga för många år sedan. Vilken idrott har varierat efter tid och lägenhet men den första var cykelsport. Kanske beror det på att min pappa cyklade från Holland för att få förmånen att i Linköping träffa min mamma.Jag växte upp på en bruksort där det enda samtalsämnet var utbudet på Folkets Hus-biografen, fabriken och cykelklubben.Man visste allt om ortens cykelstjärnor.

Under skoltiden utsattes jag som alla andra för skolidrotten - ett område som jag älskade men där föremålet för mina drömmar var helt kallsinnigt för mitt intresse. Jag saknade helt förutsättningar för att bli ens medioker i olika hopp och löpningar. Dock har jag ett skolmästerskap i orientering som jag än i dag inte förstår hur jag vann. Trots GPS karta och kompass och ledsagare så klarar jag att gå vilse i en hiss - den gången vann jag med en dålig lånekompass och en karta framställd i en spritduplikator.

Som vuxen har jag föjt fotbollslag, ishockeylag och friidrottare, givetvis har jag skjutsat och supportat mina döttrar genom deras idrottsuppväxt och glatts eller sörjt i nederlagens mörka ögonblick.

Numera idrottar jag i soffan framför tv eller med dagstidningarna. och det är mycket man lär sig genom att läsa sportbilagorna som finns i stort sett alla tidningar.


Genom helgens tidningsläsande har jag fått koll på många nyheter inom idrotten. Henke Larrson som är fotbollstränare i Landskrona - han har lanserat ett mode på som tränare - han coachar ikädd kavaj och jeans minsann.
Magnus Hedman fd fotbollsmålvakt har en pågående konkurs som beror på skilsmässan från en av systrarna Graaf.
Tiger Woods har gått från att peta något i alla befintliga hål på alla fala kvinnor som ställde upp till att göra hole-in-one inom golfen. Fantastiska nyheter får jag lov att säga.

Wags är också kartlagda och man får till och med instruktioner om man eventuellt vill bli en. En wag är alltså en kvinna som är gift eller sambo med en (oftast) engelsk fotbollsspelare.När du nått den positionen så är "wagens" viktigaste uppgift att vara dekorativ och shoppa loss till max. Har du intension att bli en wagg så ser du till att betala avgiften till den intimare klubbkärnan som håller till vid sitt eget vattenhål en exclusiv klubb. Du ser till att modellera om dig med med silikon, inlägg och utlägg av alla arter. Efter det så sätter du på dig något raffigt och ser till att bli insläppt på klubben.Där hånglar du upp en spelare som du vet har sanslöst betalt och du bryr dig inte om ett dugg om han är gift eller ej.När du fått upp hans intresse se till att han gifter sig med dig, annars ser du till att bli med barn med denna fotbollsstjärna. Din framtid som storshoppare med guldkreditkort är säkrad om du följer detta koncept enligt Sportbladet.Min framtid som wag är nog inte så stor för det är ont om storklubbar häromkring och ännu sällsyntare är stormrika spelare med en fablesse för 58-åriga tjocka tanter. Om min man tillåter så kanske jag kan börja raggga borta vid PROs boulebana men det är antagligen tunnsått med miljardärer där också.

Alla dessa spännande saker har jag fått reda på genom att läsa en tidningsdel som skall innehålla fakta om sport och idrott under den gångna helgen men den uppgift som jag sökt har jag inte hittat. En uppgift som trodde skulle vara självklar i en sportdel:Tingsryds hockeylag TAIF har spelat in sig i Allsvenskan!Bonussonen Tomas som spelar där och dessutom är lagkapten spelar i Allsvenskan - hör ni det? Om detta skrevs det inte en rad, men det kanske inte är någon sport även om jag tycker det.

6 kommentarer:

  1. Tjaa, kom sen och säg att inte idrotten förädlar....!

    Jah! Mycket bra gjort av TAIF. Skickar mina gratulationer till bonussonen.

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen Codliver, laget har firats på längden och tvären och i natt åker hela laget till Kanarieöarna för en veckas kreation. I övrigt så blir jag mer än trött på sliddersladder som fyller sidor som skall handla om sport.

    SvaraRadera
  3. Hm, tur att musiken och min lathet räddade mig från idrotten.

    Men jag kollar gärna på det och vet därför att Tingsryd gick upp en division.

    Så grattis till det.

    SvaraRadera
  4. Lennart jag säger bara En får tacke!

    SvaraRadera
  5. Tror du man kan tillämpa samma tips åt andra hållet. Om jag skulle kunna få till det med någon av systrarna Williams tänkte jag. ja och så skulle jag kunna utvinna miljoner ur henne vid skilsmässan. Vi kanske kan vara en smula originella. Vi kan börja med skilsmässan och sen se om vi vill gifta oss efteråt. Vi bör i alla fall kunna vara mera jämställda ekonomiskt om mina advokater sköter sitt jobb rätt!
    :O)

    SvaraRadera
  6. Vilken ide Börje men jag föreslår att du gör en framstött på bägge donnorna Williams - samtidigt. Sådant är en ny fräsch trend som du kan dra igång.8-)

    SvaraRadera