söndag 6 juni 2010

Blått och gult - fult eller fint

Det är fint att på Nationaldagen se en riktig svensk med ebenholtzhy, röd sidenklänning, ett halssmycke i form av en dalahäst, blågula örhängen och med ett namn som troligen var Madua Jönsson sjunga "Du gamla du fria " för full hals.
Det är fult att se och höra en blekfet sur äldre "dam" stå och argumentera om "di där jävla utlänningarna som kommer och förstör Sverige" när Madua sjunger om sitt land.Man försöker hitta ursäkter för att inte surna till ordentligt så därför tänker man tyst"käringen är nog dement och förstår inte vad hon babblar om".

Det är fint och mäktigt att se alla svenska flaggor som bärs och är hissade överallt på Nationaldagen.
Det är fult att bland alla vackra flaggor plötsligt se Piratpartiets lila flagga och banderoller under detta firandet. Fel forum för sådan propaganda.

Det är fint när Hemvärnets Musikkår kommer tågande och spelar "Under blågul fana". Det är så vackert och en fantastisk låt att gråta till. Jag vet att det låter melodramatiskt men jag får emotionell hjärtförstoring av detta pampiga musikverk och åh vad jag gråter.
Det är fult att ha en sådan hud som jag även om den blir färggrann. Råkar jag gå mot en stol eller nudda vid en lådknopp med mina ben så får jag genast stora blåmärken.Det har alltid varit så och med stora blå och gula öar på min kropp har jag understundom sett ut som en misshandel.Det är lika illa med resten av kroppen. Förhoppningsvis blir jag lite mörkare av solen snart och då syns det inte så mycket.

För övrigt så anser jag att Hemvärnets Musikkår måste K-märkas!De är klart utrotningshotade!Sponsra din lokala Hemvärnets Musikkår nu - i morgon kan det vara försent!Hyr in den musikkåren till ditt bröllop eller till din födelsedag. Våga vara lite eljest och slå till med äkta etnorajtantajtan!

Hemvärnets Musikkår rockar fett !!!!Vilka läckra gubbs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar