torsdag 15 juli 2010

Problem med identiteten eller nationaliteten?

Lindahls mejeri i Skåne har betalat skadestånd till mannen vars bild pryder deras burkar med turkisk youghurt. Mannen tycker inte om att som GREK figurera på en vara som är TURKISK. Han stämde firman och får därför ca 2 miljoner.

Lindahls TURKISKA youghurt tillverkas för övrigt i TYSKLAND.

Min dotter Den Vackra Fru Johansson arbetar på Värmlandsmejeriet i VÄRMLANDS NYSÄTER, där man tillverkar youghurt. Där i Sveriges hjärta några mil från Säffle gör man inget annat än TURKISK youghurt.

Det är krångligt med nationaliteten för många men det känns lite löjligt då och då med just nationalitet eller vad man kallar saker och ting och individer. Inte förrän nu har jag skänkt en tanke åt fenomenet eller tyckt att det varit något problem.

Nu undrar jag bara om det stöter någon (som vill ha betalt) från ett grannland österut om jag berättar att jag bakar FINSKA PINNAR då och då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar