tisdag 13 juli 2010

Storpappa Reinfeldt

När jag var en liten flicka så sa min mormor sådana saker som : Peta dig inte i näsan någon gång för någon kan se det. Alla tänker då att dina föräldrar inte har passat noggrannt på dig och sedan tror de att du inte fått en bra uppfostran. Alla kommer att tro att dina föräldrar är dåliga.

Jag petar mig inte i näsan och jag hoppas att omgivningen tycker att jag har fått en god uppfostran så inte mina fasoner låder vid mamma och pappa.

Har Aftonbladet samma inställning om uppförande vs föräldraskap som min mormor? Är det det man tillämpar i sitt synsätt när det gäller Littorin vs Reinfeldt? Är alltså Reinfeldt våran alldeles egna Landsfader och skall skyllas för allt som vi, hans barn brister i i uppfostran?Jag skulle inte vilja vara statsminister under sådana premisser.Tänk att ha 9 miljoner bångstyriga ungar med egen vilja !

Med en annan regering hade allt blivit bra och då hade vi säkert inte behövt tänka själv en gång det har någon i den offentliga sektorn gjort åt oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar