lördag 30 oktober 2010

Gör en särskild hög för absent friends

Min herrmiddag går av stapeln om några timmar. Det blir inte alltid som man tänkt sig så nu gör jag en matlåda till mina vänner Staffan och Carl för leverans. Carls mor dog igår kväll och de har nu tusen ting i luften som måste göras. Carls 90åriga far behöver stöttning och omsorg när han skall landa i att han är ensam.

Nu står jag alltså och ordnar för att en del av mina herrar skall få mat i sig och även en gammal man som kan behöva något hemlagat.Önskar att jag kan göra något mer men jag vet inte vad det skulle vara. Mat för tre män är det enda jag kommer på att bidra med - futtigt kanske men de måste äta hur livet än är.

Nu packar jag ner lite gott öl och nubbe i korgen också med lite bröd för jag tror inte att gamla mamman hade misstyckt när jag lägger mig i. Jag tror att sorgen blir enklare att bära när man får lite hjålp i vardagen - hoppas jag har rätt i det och att maten passar.Livet och döden hänger ihop och för att klara av döden måste man kunna leva. Överlevnad kräver föda så jag kan inget annat än att fylla en matkorg för livet på mina vänner.Hoppas det smakar.

4 kommentarer:

  1. Mycket klokt! Om maten inte smakar idag kanske den gör det senare.
    :O)

    SvaraRadera
  2. Det är inte det sämsta och det är omtanken som räknas.

    SvaraRadera
  3. De är mina vänner och något lite mera borde jag kunna göra tycker man,men vet tyvärr inte, hur mycket jag än klurar på så vet jag inte.Får försöka bara finnas till för dom ett tag.

    SvaraRadera
  4. Ajdå, det där visar hur snabbt det kan gå men du gör helt rätt som visar din omtanke på ditt sätt....

    SvaraRadera