tisdag 19 oktober 2010

Jag måste få autopiloten justerad

Snubblar ur sängen mot toaletten. På min väg genom lägenheten startar jag diskmaskinen, fyller kattskålen och ger Gunvald Sköldpadda morgondosen av räkor.

Nykissad och med tvättat ansikte och borstade tänder vacklar jag mot sängkammaren - i köket sitter Surögda Ester och stirrar på en diskmedelskub i sin skål. En blick mot terrariet visar att Gunvald simmar runt i en soppa av kattorrfoder i vackra stjärnformer. Suckande öppnade jag diskmaskinen och kunde konstatera att visst jag hade lagt i tre räkor där för att förbättra rengöringsprocessen.

En sådan tur att inte Gunvald blivit marinerad i Yes med förbättrad diskfunktion för det hade hon nog inte tålt.

Jag måste vakna innan jag tror att jag är vaken nog att göra mer än en sak åt gången det är helt klart. Först skall jag kissa, sedan mata ett djur åt gången och slutligen köra igång diskmaskinen - efter att jag kollat att den inte innehåller en katt eller en sköldpadda.
GOD MORGON!

6 kommentarer:

  1. Oj!! Vilken galen morgon!!! :-)
    Hoppas du är lite klarare i knoppen nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oh nej virrigare än vanligt! 8-)

    SvaraRadera
  3. Ibland är alla omständigheter motvalls!
    :O)

    SvaraRadera
  4. Ibland skall man ligga kvar i sängen hela dagen. 8-)

    SvaraRadera
  5. Det måste vara både intressant och spännande att vara djur i ditt hushåll. Frågan som osökt dyker upp är vad du gav mannen i ditt liv....
    Själv vågar jag inte göra ett smack innan jag fått kaffe i mig. För säkerhets skull borde jag kanske ladda kaffebryggaren på kvällen:)

    SvaraRadera
  6. Kaffe fick han också - han är inte talbar annars.

    SvaraRadera