tisdag 2 november 2010

Idrottsföräldrar

Mina ungar idrottade alltid som små, bland annat spelade de fotboll. Som förälder blev man tränare,dräkttvättare bilskjutsare,tröstare åskådare vid matcher. Först och sist var man ändå mamma - en fotbollsmamma.

Det var länge sedan jag stod vid en fotbollsplan och hejade,barn växer upp och andra intressen kommer in i bilden - tiden har sin gång. Tiden har skapat nya föräldrar och nya sporter så nyss var var och varannan mamma plötsligt curlingmamma.

Senaste sportföräldern dök upp i tidningarna idag MONA SAHLIN är nog en tennismamma som jag förstår det. Hon skulle väl inte annars ta sonen med sig på Stockholm Open fem dagar i rad på "bjudbiljetter". Det är skönt med mammor som visar gott omdöme och ser tennis med sin son även om han är vuxen.

Jag undrar om sonen var med när mamma blev bjuden till soliga varma öar av festfixare Bindefeldt? Det kanske är vanligt att födelsedagsbarn bjuder på flygresa med fest i ett annat land och fest och flyg är väl alltid gratis när man bjuds utomlands? Det rörde sig nog om en studieresa trots allt så då är det nog bra om inte sonen följer med då.

2 kommentarer:

  1. Ännu en gästlista mitt namn inte stod med på!
    Upprörande nonchalans!!!
    Hade dom missat dig också? Dom kommer ångra sig bittert en vacker dag, om dom inte redan gör det.
    Eller hur??? =)

    SvaraRadera
  2. Javisst har du rätt Libra - varför är inte vi med med alla an dra FIIIINA människor. Hämden kommer och den blir inte ljuv!

    SvaraRadera