torsdag 18 november 2010

Tänkvärt förmedlat av min vän Kjell

Förre kulturchefen här i staden brukar skicka mig aforismer och annat tänkvärt. Det är tänkvärda meningar och ibland får man ett gott skratt på köpet. Min favorittänkare heter Stig Johansson och det är underbara "tänkligheter"han kommer med så här serverar jag några av mina favoriter av honom :

Var alltid efterklok - först då har du ju alla fakta.

Att någon har en skruv lös är sällsynt - vanligare är det med en fastrostad.

Visst finns det bekymmersfria dagar i ens liv - de flesta infaller före potträningen.

Lyssna inte alltid på vad folk säger - såvida du inte vill höra de senaste fördomarna.

Undrar ni vem denne Stig Johansson så kan jag inte hjälpa till med upplysningar - jag har inte en susning om det. Men uttrycka sig det kunde han.
Det finns fler som man tillmäter visa visdomsord och mina absoluta favoriter alla kategorier är från Herbert Hoover i det ena fallet : Välsignade äro de unga, ty de skola ärva statsskulden. Den andra upphovsmannen är "Okänd" och han är suverän med detta tankekorn :Jag kan ingenting,men jag är en djävul på att delegera.

Smaka och njut av dessa tankekorn och fröjdas. Ord med udd är härliga att ta i sin mun.Vassego!

2 kommentarer:

  1. De bygger onekligen på en stabil filosofi med fötterna djupt nedtryckta i den empiriska myllan! På den kan man bygga stora livsverk!

    SvaraRadera
  2. Du får så snygg snits på det du säger Börje.

    SvaraRadera