måndag 21 februari 2011

Nu är jag på G

Genom köld och is traskade jag till bussen som skulle ta mig till Moderaternas förbundstämma i Torsby. Det var -24 grader och klockan var före 7 på morgonen. Nu ljög jag faktiskt maken och jag utnyttjade hans färdtjänst och det var skönt att kliva in i en varm bil utanför porten och sedan från bilen direkt in i bussen. Så skönt att kunna åka utan att sitta vid ratten och ha hand om transporten - bara åka med och sova en stund.

Jag höll på att spricka i alla fall var jag på gränsen till hybris när jag gjorde debut som motionsskrivare. Det känns enormt bra att få höra att man har författat en bra motion i ett angeläget ärende och förbundsstyrelsen beslutar att bifalla motionen i sin helhet och genast skicka den till Moderaternas riksdagsgrupp för beaktande och åtgärd.

Vad motionen handlade om? Jag skrev om tillgänglighet för funktionshindrade med elektriska rullstolar, hela Sveriges Järnväg är inte för dem . Det finns inga liftar eller personal som kan sköta dem eller ramper på stationerna. Man skall inte diskrimineras i sitt åkande av att inga resurser finns att ta tåget.

Söndag var fantastisk för jag har haft herrmidag igen. Lika roligt varje gång då mina herrar droppar in.Vi åt lax, smörslungad färsk kokad gurka och min gröna sås. Käre staffan bakade en fantastisk tårta till efterrätt och hade Marsala vin med sig till den. Maten är viktig men våran snack och avslutningsceremoni med kaffe cognac och trevlig samvaro är den största upplevelsen. Jag fick dessutom ett stort album med Barockmusik av raringprofessorn. Äh vad trevligt det var.

Nu skall jag förbereda mig för kursen:"Kvinnor i politiken", intressant tror jag. Nu är jag på GGG:

2 kommentarer:

  1. Det låter som ni hade en trevlig middag och jag tror kursdeltagarna kommer att minnas de utbildningsdagarna med glädje för jag vet vem som kommer att sätta färg på dem!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar herrmiddagar och jag älskar HERRAR

    SvaraRadera