söndag 27 februari 2011

Små njutningar

När klockan masat sig förbi midnatt, låg jag i min säng och slappnade av. Jag låg där i ett tillstånd som min äldsta hon Flickan Som Skrattar i Vinden skulle ha uttryckt det "i bara nakenheten". Katten låg lindad runt mitt ena ben, min man Den Luggslitne Riddaren snarkade bredvid mig och i terrariet i rummet höll Gunvald Sköldpadda på att möblera om som vanligt.

Klockradions cdfunktion hade precis avslutat en av mina operacd med Bizet Pärlfiskarna och det kändes finfint att bara ligga och lyssna. När cd var slut gick ljudet automatiskt över på radions p4. Där pågick Vaken med Önskelåten - det kunde jag inte motstå så jag mailade raskt liten tjock tants önskningar.

Tur som en tokig,naturligtvis hade jag det - så i bara nakenheten flöt jag bort till tonerna av The Flood. Jag är mycket medveten om att Take That är ett gammalt pojkband, men å andra sidan är jag en gammal flicka, så det passar bra. Man får inte heller glömma att Robbie Williams är en del av det bandet. Finns det någon i mogen ålder som är intresserad av att gå på konsert om killarna kommer nära Sverige? Jag vill ha sällskap då och vill gärna höja medelåldern på lyssnarna rejält. Ring så gör vi upp om var och när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar