torsdag 10 februari 2011

Snöar gör det och rally är det - usch!

Jag tror inte på meterologer, de snackar goja oftast. Igår snackade alla meterologer i alla tvkanaler ihop sig och förutsådde minst 1 till 2 dm snö. Löjligt ansåg jag eftersom jag vet att vi är på väg mot våren enligt almanackan.

Fy attan vad det snöade i morse och blött och äckligt är det när det faller i hår och blåser i ansiktet.Jag hatar att pulsa i snö och vara livrädd för att mannen i mitt liv skall snubbla och falla på sin vingliga färd trots gåstavar.Vaktmästaren här i bostadsområdet arbetar säkert 25 timmar om dygnet med snöröjning - ett arbete som verkar ogjort så snart han försvinner till nästa kvarter.

Svenska Rallyt drar igång nu och jag vill bara stänga av omvärlden där motorer dånar runt med många hästkrafter och spyr ut mängder av saker som inte är bra för naturen. Skogarna är fulla med åskådare som är fulla och som gärna håller sig inom områden där ingen skall befinna sig - om man inte är levnadstrött. Jag blir så trött så det är inte sant - jo visst är det sant. Det gäller att stå ut det är bara så.

Nu har de där hemska vädermänniskorna lovat oss kyla också i flera dagar. Det finns bara ett sätt att komma ifrån min lugubra stämmning, något som bryter dysterkvisten rätt av,så jag ordnar en herrmiddag nästa helg. Ungsbakad lax blir huvudnumret med ett gott Alsacvin, förrätt tror jag blir en smörkokt gurka också med ett gott vin till. Min vän Staffan står för efterrätten så det blir nog fantastiskt. Kaffe, cognac, mandelskorpor och cigarrer avslutar menyn.Jag bidar inte min tid så herrarna är redan vidtalade, de blir sex stycken och så lilla jag.

Jag mår redan bättre och ser framtiden ann med tillförsikt - i alla fall till nästa helg.

2 kommentarer:

  1. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte, jag vill INTE ha mer snö eller vinter eller kallt eller vara trött och insnöad eller nå´t. Och så drömmer jag mardrömmar om att vi fastnat i en evig vinter som kommer att övergå till istid så att vi ALDRIG mer får se grönt gräs eller slippa kliiga, tunga vinterkläder och mössor och vantar ... jag är snörelaterat DEPRIMERAD!!!

    SvaraRadera
  2. Som jag ser det Anybody så går vi runt med samma läskiga känsla av att ha blivit mentalt snöblind. Kan ingen försöka att köra en liten bestickning till en liten oansenlig lokalpolitiker i Miljönämnden? En resa till Bali eller något går bra - jag känner mig sällsynt fal och lättmutad just nu om det gäller värmande resor. Straffet tar jag senare - eller också hade jag ingen AAANING om att jag blivit mutad.

    SvaraRadera