lördag 9 april 2011

Jag tror det blir vår i år också

Det blåser ordentligt men solen skiner. När jag åkte till Flickan som Skrattar i Vindens grav igår var dikesrenarna knallgula av tussilago. Flickan gillade det säkert eftersom hon älskade gula blommor. När hon var liten så kallade hon maskrosor för solblommor.

Det är sol i sinnet på hockeybonussonen likaså för hans Tingsryd spelar i Allsvenskan nästa säsong också. Det var ovisst tills sista spelsekunden.

Denna lördag har jag varit till biskopen och druckit kaffe och efter det var vi på vernissage. En vän till oss visade sina fantastiska foton med stränder.Lars Lerin var där så jag värvade honom till konstföreningen jag startade för några år sedan. Han lovade att ställa upp på ett föredrag till hösten den raringen.

Färjestad har precis slagit Skellefteå i hockey - jag skall korka upp en flaska Rosè.Livet kan i sanning vara trevligt ibland.

3 kommentarer:

  1. O vad jag tycker om din relation till Flickan som skrattar i Vinden...klart hon finns med,min mormor likaså..hälsn Barbis

    SvaraRadera
  2. prinsessa av ett annat land12 april 2011 kl. 05:38

    oj det känns fel att det blev anonymt

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när man vet att någon är med på ett eller annat sätt - det spelar ingen roll heller vad omgivningen tycker och tänker. Man vet själv hur det är.

    SvaraRadera