fredag 29 april 2011

Lite grann i hatten

Som så många andra var jag på bröllop igår. Vi var visst några miljarder som satt på första parkett för att få se Prins William få sin Kate till äkta maka.Rojalist eller ej så är det kul att få delta i all pompa och ståt även om det är framför tvn. Även och även så är det faktiskt en fördel att sitta och beskåda allt i sin egen tv. Det är nära till kylskåpet och man behöver inte bekymra sig om klädkoden utan trosor och t-shirt går utmärkt- Störst fördel med att sitta där man gör att man kan kommentera precis vad och hur man vill.

"Philip ser faktiskt fräsch ut för att vara 90+". "Jaja Bettan kör med samma hattmodell fast i olika matchande färger","Brudgummen kommer att vara flintis om några år". "Åh så söt bruden är - fast inte lika söt som våran Victoria". Etc, etc i all oändlighet.

Hattar är alltid ett kärt ämne och det fanns det hur många som helst och både vackra och helt anskrämliga kreationer.Jag var inte nådig i mina kommentarer när det gällde hattarna men en del gick det inte att göra annat än skratta åt.

Den eleganta damen som balanserade en gammaldags lampskärm på ena örat, eller brudgummens kvinnliga kusiners "prylar" som satt fast i pannan på dem gick i en klass för sig bland fågelolyckor ock blomarrangemang i filt och tyll.

De vackra klassiska hattarna är dock de som föll mig mest i smaken - jag älskar hattar och fanns det råd och lägenhet så skulle jag ha många fler än de sju jag har. Det är inte omöjligt att jag till och med skulle skaffa en sådan där sak som Fergiedöttrarna ståtade i om jag bara kommer på när den skall användas och hur man får den att sitta. Mannen i mitt liv föreslog en spik rakt genom skallen eller en skruv. Det förslaget låter dock onödigt dramatiskt -det blir för mycket Frankensteinstuk på det hela då.

Jag får nog göra som den minsta brudnäbben gjorde med sin blomsterkrans - hålla fast den med ena handen. Hon var oemotståndlig där hon gick med en hand om kransen och den andra i brudtärnans hand.

Bettans hattar är jag dock inte intresserad av - det är bara hon som bär upp dem ingen annan.Detta gäller både de bredbrättade, puddingformarna och murkelhattarna - de är bara hennes.

2 kommentarer:

  1. Jag kom in här via Anybodys place och ser att jag var på samma bröllop som du. Nog hajade man till för prinsessans Beatrices älghornsliknande. Drottningens gula tycker jag på allvar var snygg - på henne-

    SvaraRadera
  2. Vilket bröllop vi var bjudna på men hör du hemma på hennes eller hans sida? Beatrice hatt tror jag var en antik pälsklädd lampett utan stearinljus i. Bettans hatt var snygg på henne absolut - den hade sett lite fånig ut på Philip. 8-)
    Välkommen hem till mig, men visst skriver Any underbart?

    SvaraRadera