torsdag 30 juni 2011

Ölandstok

Jag har anlänt till Öland i min lånebil och med maken ganska intakt också.Det är tydligt att när man åker över bron så deltar man i något hemskt race där enda regel är HÅLL INTE HASTIGHETSBESTÄMMELSERNA! Konstigt att man inte fick bända lös mig ur bilen med en ratt i nävarna.

Det är ganska lugnt här säger de som vet och att det börjar röra till sig först när industrisemestern startar.Jag är glad att vi inte är här då för då hade jag blivit skogstokig. Numer upplever jag mycket ofta att det som skall vara genommysigt och populärt enligt andra - det upplever jag som enbart jobbigt.Troligen håller jag på att bli asocial eller i alla fall utveckla eremitiska anlag.

Nu börjar jag längta borta från ölandsjordgubbar,ölandspotatis och turister som tror de äger ön - samt att min bredbandsuppkoppling ballar ur hela tiden.

I morgon blir det Skåne och Kivik som hägrar och sedan fortsätter vi till Ale stenar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar