måndag 4 juli 2011

Åh en sån karl min man är

Mannen i mitt liv är fantastisk! Han är pedagog,co-driver,världsmästare på fartbedömning,hittar över allt,är en suverän guide, har dåligt minne och som en bonus älskar han mig.Våra resor utvecklar sig alltid till stora spännande odysseer ut i det okända.

Veckan som gick har vi besökt Öland, Kiviks marknad - men utan marknad. Ystad var fint med sina gamla byggnader med mycket trappgavlar och låga husbyggnader i skön blandning.Tomelilla var också en annorlunda upplevelse och i synnerhet var det roligt att gå på det pyttelilla !Hasse och Tage Museumet" där. Turen stod oss bi när vi upptäckte att museekafeet firade jubileum med att bjuda på tårta. Om ni har vägarna förbi så prova gärna deras specialsmörgås med färska handskalade räkor med hemlagad majonäs och ägg på en botten av kavring. Fenofantastiskt läckert och priset var 88 kronor.Till det drack jag ett Valfrid Lindeman-tea medan gubben min tog en kopp Robert Lind-tea.

Vi har tangerat Lund och Malmö (sett Turning Torso på håll)samt uppsökt byhålor som inte ens finns med i KAKsbilatlas på våra irrfärder. Vi har övernattat i Valleberga hos en gammal vän och arbetskamrat till mannen i mitt liv och dit hittade vi bara för att huset ligger bakom Skånes enda kvarvarande rundkyrka. Siluetten av den var en syn för gudar när den uppenbarade sig för våra ögon efter många kringelikrokar i den skånska grönskan. Det var gott att kliva in där och få en övernattning på köpet.Ale stenar var mäktigt att se dagen efter men ack så obekvämt för mina leder att ta sig dit och det var helt omöjligt för maken.

Sista natten på resande fot tillbringade vi i Tollered mellan Göteborg och Alingsås hos barnbarnet Linuz med föräldrar och efter en natts stärkande sömn styrde vi färden hemåt efter att ha tittat in till svågern och svägerskan.Nu är vi hemma och maken planerar redan nästa Sverigeresa. Då jag inte kan tänka mig att byta karl får jag se till att byta upp mig till en nyare bilatlas nästa gång om jag inte kan lära mig en GPS funktioner innan dess.

Jag har längtat och längtat efter att åka till Almedalen och längtar fortfarande. Tyvärr har jag inte råd och inte är jag ackrediterad på något vis heller. Tänk så många spännande föredrag som hålles av alla de slag och så många människor.Det enda jag inte är intresserade av är Aftonbladets porrtält där allsköns snaskerier kokas upp och serveras som DAGENS RÄTT - fast det är fel, fel fel.

¤Porrtält dök upp på 70-talet och fanns i Värmland nära norska gränsen för att tillfredställa sextörstande norrmän med dålig strip-tease,sexfilmer med mera.Här finns tältet i Almedalen för att skapa ett snaskigt behov på gamla dåligt underbyggda gammalheter. Unket vill jag påstå.

1 kommentar:

  1. Underbart!! <3
    :-)
    Hoppas ni får en riktigt skön sommar!!
    Kram!!

    SvaraRadera