torsdag 7 juli 2011

Knepigt värre

Så har jag landat i hemmet igen och allt är som vanligt. Hemtjänsten glömde komma till mannen i mitt liv så de kommer idag istället för hjälp med hygienen - givetvis efter att jag gjort påstötningar.Man kan undra hur hygienen sköts på de som inte är gifta med en gnällspik som jag men jag orkar inte riktigt engagera mig längre för de utanför familjen - jag skäms men så är det tyvärr. Mina leder önskar jag snart skilsmässa från men det går inte heller.

Jag sitter här och avundas alla som fick vara på Gotland och i Almedalen, inte för att frottera mig med politiska högdjur, definitivt inte. Jag skulle ha velat gå på många seminarier som jag valt själv efter eget huvud och intresse, föredrag som jag kan avvika från om de inte hållit mina mått. Jag har inte råd och inkvartering är ju en omöjlighet då hyreskostnaderna stiger med 1000% för ett övernattningskyffe där i Visby under denna vecka.Men sånt är livet och det är nog inte meningen att jag skall få vara där. Till min 60års- dag nästa år har jag dock önskat mig en Almedalsvecka.

Måste bara berätta att jag skall bli farmor!!!! Inte bonusfarmor utan FARMOR!!!! En av mannens söner har sagt det så då är det så - och trevligt är det att se fram emot.

Något jag inte ser fram mot är det Sverige som Ordförande Juholt utmålade i sitt Almedalstal igår, det skrämmer mig från vettet. Jag är inte rädd som moderat men som innevånare i Sverige och får Jan Helin stå för all information så blir man på gränsen till suicidal. Man kan undra vilka kvalifikationer man hade när man nominerade Johult som den Store Ordförande - jag begriper ingenting,men jag är ingen socialdemokrat heller.

Till något helt annat: Jag har äntligen hittat ett bra sätt att använda mina gåstavar som bara stod och skräpade i hallen. De är numer upphöjda till att stödja tomatplantorna som jag odlar på balkongen. Det blev hur snyggt som helst och framför allt så kom de till användning för mig.

Nu skall jag ut och gå i Pridetåget som jag brukar göra varje år, och det verkar bli bra väder i år, peppar peppar.

Det var allt för närvarande från GranntantsNytt - nu måste jag ila så må så grankott som Nicke Lilltroll sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar