fredag 11 november 2011

Bra början

Det är någon minusgrad ute när jag kollar termometern. Stenhårde Gunvald har påbörjat dagens jogging runt väggarna i lägenheten medan Surögda Ester klockar hennes varvtider sittande under taket uppe på höga bokhyllan.Ester har redan varit ute på balkongen för att kolla grannhundarnas morgonpromenad och även ätit frukost tillsammans med mig.

Maken han sover sin skönhetssömn och har inte märkt att jag är strax skall ge mig iväg. Det är bara skorna och min tjocka jacka som skall på så är jag redo. En lördagsmorgon som vaccinationsvakt för Röda Korset på vårdcentralen blir min uppstart på helgen. Det blir nog en bra helg som jag ser det - Fars Dag och en födelsedagsuppvaktning samma dag blir också bra.

På med vantarna och mössan - nu sticker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar