onsdag 16 maj 2012

Jag klarar inte av en hutt

Jag fick otroligt mycket vin när jag fyllde år. Jag har rödvin,vitt vin och rosevin. Whiskyn pryder sin plats liksom cavan och champagnen. Tänk att ha så mycket alkoholhaltiga drycker så man inte vet hur man skall härbärgera allt.Mjöl, socker och andra torra varor står på bänken för tillfälet eftersom skafferiet är fullt av flaskor. Nu har vi med mina presentkort på Rusta varit där för att få tag i ett vinställ - ett sådant som var så populärt för några år sedan. Butiken förde inte sådana men vi föll för en ny fin spade och kratta från spadfabriken i Karlstad istället. Förvaringen av brända och destillerade drycker kvarstod efter det så vi ställde kosan mot IKEA. Vinstället "Hutten" blev mitt val denna gång. Väl hemma började mannen i mitt liv montera stället på sitt välkända maner - skruvar och annat metalskrot i en låda eller burk, resten i en hög till höger om fåtöljen och bruksanvisning raskt ut till höger in i det okända. Jag har ärvt de sorgliga resterna efter mannen i mitt livs idoga arbete och det finns inget att göra tror jag. Troligen får jag besöka företaget som jag köpt "hutten" på och spela mer korkad än jagär och charma till mig en ny bruksanvisning(finns ej på nätet). Märkligt att det skall vara så svårt att fixa till en liten stackars hutt i dessa dagar - den består av 11 trädelar och en näve skruvar och plugg. Att det skall vara så krångligt att vara människa, jag tror jag blir nykterist på kuppen. Fast kanske inte ändå.......

2 kommentarer:

  1. Det där kan vara knepigt även med bruksanvisning - skulle tro helt omöjligt utan.

    Det är kanske säkrast att besöka IKEA mejlledes, för min erfarenhet är, att det inte finns någon, som kan ge den hjälpen i varuhuset.
    Men - jag har haft fel förr...en gång... eller hur det nu var!

    SvaraRadera
  2. Jag hittade instruktionen i tidningsbunten som skulle slängas men hutten var väldigt vinglig

    SvaraRadera