fredag 29 juni 2012

Landet som flyter av mjölk och honung

Jag skall få se de stora elefanterna dansa. Jag skall få höra tungomålstal och siare som lovar mig en underbar framtid om jag bara följer dem. Den rätta lösningen sitter alla på och jag har bara att ta emot den gyllene nyckeln till detta paradis på jorden.

 Jag är på väg till Almedalen för att skåda ljuset som alla vill skänka mig. Ingen vet dock att i den lilla tjocka tanten (som är jag)med nyfärgad röd tuppkam bor det en nyfiken bloggare som längtar efter att sätta allt jag ser och hör på pränt. Vi ses och hörs i min garderob med nya spännande rapporteringar.

 Nya fantastiska inblickar från Almedalen serveras dagligen från och med söndag av mig er egen Granntant.Nu skall jag bara packa ner det sista av mina raffiga kläder så är jag redo för äventyret i österled ( eller vad man säger om Gotland)

4 kommentarer:

  1. Jag är framme,det ser ut att bli åska och drivis blandat med blåst och det är alldeles underbart.

    SvaraRadera
  2. Blev mycket mer peppad på att sätta mig på båten över efter att ha läst detta!

    SvaraRadera
  3. Heja! Låt din vässade penna tala!

    Politiker i alla läger har börjat bli en sorts ny överklass, som skaffar sig egna gräddfiler och låter folket få försämringarna!
    Vi har till och med accepterat ett nytt frälse, som tjänar skattefritt med oerhörda förmåner. Tänker förstår på EU-politikerna!
    Ska jag stå i skamvrån en stund nu? ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver varken skamvrå eller dumstrut Märit och du Anonym det är fantastiskt roligt att vara här. Man kan faktiskt påverka även som liten människa på jorden - vi är ju alla små i det stora, men många små kan göra stora förändringar.Kom hit iaf nästa år så kör vi en oberoende tantmaffia

      Radera