söndag 30 juni 2013

Sömnabstinens

Om någon anmärker på felstavade ord, felaktig satsbyggnad i denna lilla drapa så beror det bara på en sak - sömnbrist. Det har varit en dygn som började på lördags morgon och förhoppningsvis slutar innan kl 24.00 i dag söndag. Att försöka få en hjärna (min) att fungera hjälpligt efter två timmars sömn under 36 timmar är svårt på gränsen till omöjligt.

Att sova på en full buss mellan Karlstad och Stockholm är en utopi förutom för den berusade mannen som hade lyckats med konststycket att breda ut sig på två säten. Han snarkade ordentligt och så högt att man nästan inte märkte att han med jämna mellanrum fes  - det vara nästan bara odören som avslöjade det. Pendeltåget till Nynäshamn var inte heller någon sinnekur och toaletter finns inte heller på den sorters tåg. 08-or han kanske inga behov, vad vet jag. I Nynäshamn fanns mitt ressällskap Anybody och vi firade med våfflor på Caf'e Stinsen något som troligen räddade min mentala hälsa eller det som återstår av den. Färjan till Visby var tråkig som vanligt men vi somnade i våra stolar och det var en underbar sovtimma.

Vi har hyrt ett trevligt radhus och en bil via Rent-a-Wreck . Med Anybody vid ratten och mig som kartläsare gjorde vi en bejublad entre i Almedalen är jag säker på. Vi har boat in oss lite lätt, handlat mat och ätit.

Göran Hägglund var fantastiskt bra i årets Almedalstal, Det var ett tal somvar stringent, humoristiskt och mänskligt, jag skulle mycket väl kunna rösta på honom och hans parti efter det anförandet. Tyvärr orkar jag inte riktigt beskriva vad han sa då jag nu har en överhängande rädsla för att ramla framlänges över datorn och somna. Mera Almedalsnytt får ni därför i morgon. Nu somnar jag - God natt!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att ni kommit fram och att äventyret kan börja! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, förvirrande och med nya utmaningar.

      Radera