lördag 20 juli 2013

Strålande tider Gyllene Tider

Alla var där om man får tro Facebook och alla cyklister på väg till vår nöjespark i kvällningen igår. Det var Gyllene Tider som spelade på sin femtielfte avskedsturné och det är beundransvärt att kunna skapa sådana framgångar år efter år som detta före detta pojkband med tämligen mediokra sångrim och inte alltför många ackordvariationer. Enkelheten kanske gör att deras sånger blir så lätta att ta till sig så att de slår men jag är ingen fan av gruppen och skulle aldrig betala för att se dem, men det som drar andra är kanske nostalgi möjligen. Måste jag lyssna gör jag det hellre med ett barn i släptåg och artisterna skulle vara Mora Träsk. Vart är den fantastiske John Holm - en idol från 70-talet - honom skulle jag vilja både se och höra. Per Gessle och Gyllene Tider har gjort det fantastiskt och har tjänat multum, jag beundrar dem för det, men i övrigt är de "not my cup of tea" så jag satt i lugn och ro på altanen med man och husdjur och hade det skönt.

Denna morgon var djävulsk, först slog jag stortån i sängbenet, ena bilagan i morgonbladet var inte med(korsord o kultur) och tidningarna påstod att Detroit har gått i konkurs. Kan inte gradera eländet mer än att tån fortfarande värker. Ont eller inte så masade jag och min lagvigda oss bort till busshållplatsen för att åka till universitetet. Denna lördag var det öppet hus där för blivande studenter med information och visning av lokalerna. Nu är det ingen hemlighet längre - jag är gift med en student! Mannen i mitt liv har blivit antagen och skall läsa Historia. Nu är all kurslitteratur beställd via antikvariat och via lån och andra källor. Det här tror jag blir roligt för min gubbe.

NWThttp://www.nwt.se/asikter/ledare/article1344875.ece

NWT http://www.nwt.se/noje/article1344947.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar