söndag 8 september 2013

En söndagsmorgon så skön så den borde beläggas med lyxskatt

Jag vaknade tidigt denna morgon och hade en del pågående funderingar att bearbeta. En underbar sol sken genom fönstret fast det inte var särskilt varmt i luften. För att inte utsätta mannen i mitt liv 's skönhetssömn för störningar tog jag på mig lite kläder och gick ut på en promenad. Så fin och ren luften är på morgonen när inte så många varit i rörelse - det är lätt att andas och trevligt att bara gå där i sitt eget sällskap. Undrar hur man skall genomföra olympiaden 2020 i Tokyo, syrgasmask och syrekiosker i alla gathörn? Tokyo är känd för sin extremt dåliga luft och jag får inga lustfyllda känslor över att se folk ta ut sig i idrott och i så dålig luft - snudd på misshandel att utsätta någon för det.

Att vandra efter älven och fundera är utmärkt  och har man tur så får man se något trevligt som bävern simma förbi. Idag var det bäverdag så vattenytan klövs att hans nos och därefter  huvudet. Jag vet alla orsaker man radar upp för att anse bävern som skadedjur - och det struntar jag totalt i. En sådan fantastisk arkitekt det lilla djuret är och så elegant den avverkar skogen och fördämmer sina dammar. Jag är full av beundran inför denne byggare som bygger bostad från grunden utan en enda sexkantnyckel eller instruktion från IKEA. Måste jag åter födas någon gång vill jag gärna vara  just en bäver.

Innan helgen kom mer formulär för oss som kan tänka sig att kandidera till landstinget - vi lever verkligen i en värld där sociala medier äger - men frågan vem äger dessa medier? Den information och annat material som jag ombeds inkomma med varför skall det vara genom konstiga kanaler? En bild i färg på 400-500 pixlar vill man ha och jag får gärna göra en presentation av mig själv via Youtube. Konstigt jag har så vitt jag vet inte varken sökt till någon skönhetstävling eller Idol vad jag vet men kanske tar det skruv om jag rapar fram min kandidatanmälan. Pixlar är väl något som SD sysslar med men kan säkert ha fel där med. Man kan länka till sin blogg också och det är väl det enda jag är säker på hur det fungerar, en del tar avstånd från den men min blogg står jag för så den skall med . Undrar om jag kan få in ett snyggt kort på mig själv (jag är alltid snygg men ändå) i avsedd ruta och om en endaste en bryr sig. Knöligt värre är det för en teknisk idiot som jag och jag är inte ensam om att vara det men det underlättar inte min situation på något vis.

Jag har varit på after - work i stadens konferenspalats för några veckor sedan. Trevligt! En tallrik med de obligatoriska korvarna, kycklingklubba och några saker som jag inte kunde identifiera var goda men försvann snabbt ner i magen. Jag gillar Champagne så jag köpte ett glas , jag tog inte reda på vad det var men recensionen från mig lyder : aromen hade en intensiv doft av otvättad ankstjärt och smaken var helt komparativ med den doften. Det blir kranvatten nästa gång

Nu skall jag och en vän åka och lyssna på när vår riksdagskvinna Pia Hallström berättar om sitt arbete. Vi skall hämta Gullan Lindblad (en av Gösta Bomans flickor) på vägen så hon också kommer med dit. Mot Kil och Damernas Afternoon tea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar