tisdag 10 september 2013

Personlighetsförändring hos en underskön flamingo med mycket korta ben

Jag förstår inte vad som har hänt mig, har jag umgåtts med fel sorts människor, drabbats av något virus eller har jag blivit skvatt galen? Jag har nu tre tidiga morgnar klivit upp ur sängen , tagit på mig träningskläder och tagit en promenad på cirka en timme. Jag ser massor av spännande saker njuter av att promenera i min egen takt och att vara människa. Märkligt att göra klart promenadklädseln redan på kvällen och se fram mot nästa dags promenad i mitt eget sällskap. Jag har ingen plan med promenerandet som att göra det för viktnedgång eller så - det är en kick helt enkelt.

Min favoritskräpmatsleverantör (vilket jäkla långt ord) är en pizzeria som heter Flamingo, en av bagarna där kallar mig för Mamma Flamingo på grund av min chockrosa kalufs. Namnet tilltalar mig något oerhört för jag tycker det är en vacker fågel. Min promenadklädsel innefattar en rosa jacka så om någon ornitolog rapporterar om en mycket kortbent flamingo som spatserar efter Klarälvens stränder tidigt på morgonen så är det jag som luftar mig och spanar efter bävrar i vattnet.

Det är skönt, jag är troligen galen men det är en trivsam galenskap. I morgon har mannen i mitt liv sagt att vi skall köpa en liten radio med lurar åt mig i julklapp. Vi köper inte julklappar till varandra men därför skall jag få en "utom tävlan" nu för han tycker jag är så duktig. Han är för gullig min luggslitne riddare och det gör mina vandringar ännu roligare.


http://www.youtube.com/watch?v=S8ZVgxMk8Z4       Salem El Fakir får mina fötter att dansa fram!

4 kommentarer:

  1. Att promenera och trivas i sitt eget sällskap har jag inget problem med. Men att göra det tidigt på morgonen?! Där går gränsen....:-)

    Fast jag förstår dig ändå, eftersom jag också en gång i tiden promenerad vid Klarälven. Eller att promenera längs Södertälje kanal är inte heller fel. Och att stoppa in plupparna i öronen för att lyssna på radion eller egen musik är toppen. Det händer att jag gör det även när jag sitter vid symaskinen. Bildar min egen lilla bubbla på det viset.

    Rosa hår är också coolt. Själv är jag ju äkta morotsröd. Eller var i alla fall tidigare. Numera är det mer blaskigt med vissa vita inslag.

    Men det där med tidigt på morgonen skär fortfarande i öronen på mig....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt Cicki, luft är tvättad under natten och bullret har inte krupit fram än för att bedöva sinnena. Trivsamt vill jag kalla det.

      Radera
  2. Morgonpromenader är alltid sköna, när man väl släpat sig ut genom dörren. Och sen är det så himla gott att få komma hem till frukosten och en god kopp kaffe efteråt.
    Skulle gärna sett den rosa flamingon som spanar efter bävrar. Blir inte bävrarna bortskrämda av den rosa kalufsen? Hihi =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar att se det som att jag sätter färg på tillvaron för mina bävrar.

      Radera