torsdag 27 mars 2014

Det rullar på - vad skulle det annars göra?

Nu är en del av det tunga gjort och som vanligt har jag överlevt det. Pappas begravning blev fin och stilla och vi samlades hos mig  efteråt - vi de närmaste som bestod av barn och barnbarn. Boendet är städat och jag har som äldsten fått förtroendet att svara som bouppgivare och ta emot dödsboets räkningar. Det går bra men med vårtrötthet och annat blir man lite låg emellanåt . Konstigt nog så saknar jag Skaldjuret Gunvald mer än pappa , men hon var faktiskt mer närvarande än min gamla dementa far.

Det blev lite turbulent då jag polisanmälde de otrevliga mejlen jag fick från moderathatare men jag är positivt överraskad av hur man bemöter det från polishåll. Jag och min anmälan blev inte avskriven och arkiverad utan man arbetar aktivt med det, jag har till och med haft hembesök av urtrevlig polis. Hans budskap var att man alltid skall anmäla sådant som känns som hotfullt. Att man är politiskt engagerad innebär INTE att man skall tåla hot mer som en "negativ bonus", man skall inte behöva vara försedd med pansarhud eller stå ut med mer än vad alla andra gör. Marlene Lund Kopparklint kommunalråd i Karlstad skriver i sin blogg om detta http://marlenekopparklint.blogspot.se/2014/03/om-att-bli-utsatt-for-hot-och-vald-som.html.

Konstigt hur likt livet är vårväder - ena dagen hagel och drivis, nästa skiner solen och det är gott att leva. Nu är det ljummet i luften solen värmer och det gör gott i själen att bara vara på altanen och se på hur tulpanerna växer. Surögda Ester vakar över oss från sitt hörn av staketet, medan jag gäspar och skriver. Idag blev jag så pigg så jag deltog i Värmlandsradions musiktävling om 80-talet och vann minsann biobiljetter. Sådana grejor bevisar för mig själv att kuggarna i mitt huvud sakta kommit igång efter en lång dvala. Det blir bättre framöver det är jag säker på och jag vill tro att min simtur i ekluten är färdig för den här gången.

Tack alla bloggpolare som stöttat mig - ni har visat att det finns inte bara näthat ute i cyberrymden utan värme och kärlek. Ert support gör livet enklare och ger mig en trevlig mental korsett. Redo igen för livets mysterier!


4 kommentarer:

  1. Härligt att du är på väg tillbaka. Kan man må annat än bra när solen skiner och man snart kan hänga undan den trista vinterjackan.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart väder men jag ska slänga vinterjackan för den klarar varken tvätt eller en vinter till.

      Radera
  2. Åhh, beklagar sorgen! Jag har ju slutat blogga, och det gör att jag inte heller läser bloggar, så jag visste inte. men mitt intryck är att du gjorde massa bra för din pappa hans sista år. Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha Osloskånskan och du är alltid välkommen in här när andan faller på.

      Radera