söndag 28 juni 2015

Känd från tv

Nu är jag i Almedalen med guds försyn och uppspärrade ögon. Massor med kändisar och sådana som vill bli kända var på det STORA invigningsminglet. Så var även jag - med ett glas rose (jag hatar den drycken)men eftersom alternativet var ljummen Loka mötte jag den fåniga poseringsnoblessen med den drycken . Jag behöver inte att utsätta mig för sådana utmaningar så nu får det vara bra. Jag är tillräckligt känd för den jag är och nu även känd från tv.

Såg ni Center-Annies tal i Almedalen så såg ni säkert när tv zoomade in en vacker kvinna i sina bästa år och med en klädsam rosa frisyr, det var jag så klart! Annie levererade bra och pratade om borgliga värderingar på ett fint och nyanserat sätt även om hon och jag inte riktigt har samma uppfattning i migrationsfrågan omfattning.

Jag är inte riktigt varm i kläderna än men har mjukstartat med att bo in mig i ett krypin på gångavstånd till allt, sedan har jag gått guidad tur ombord på Sigyns efterträdare Sigrid - kärnavfallsfartyget. Det var mer än intressant och roligt med en mycket engagerad guide som rätade ut flera frågetecken. Vidare bevistade jag ett seminarium hållet av EU-kommissionen om greklandskrisen , migration och EU-ländernas flyktingmottagande. Intressanta frågor som formulerades väl och som jag skulle vilja veta mer om.

Nu är jag risigt trött och skall sova min skönhetssömn för att tackla en ny dag som er tant i vimlet i Almedalen. Jag ser och hör allt!

Undrar om man som besökare i Almedalen kan lämna medborgarförslag? Jag tänker nog göra det oavsett om man får eller ej - "sätt upp en replift från Hästgatans början upp till ringmuren" - lyder förslaget. Den backiga branta promenaden uppför den gatan varje dagen är verkligen dödande för motivation ,knän och humör

God natt kära läsare från er tant på nätet..

5 kommentarer:

  1. Hade jag vetat att man skulle fått se dig i bild hade jag kanske tittat på teve. Nu lyssnade jag bara med ett halvt öra på Annie och tittade på maktstriden mellan flugsnapparna och blåmesarna. Kampen om holken rätt oviss just nu.

    SvaraRadera
  2. "hon och jag inte riktigt har samma uppfattning i migrationsfrågan omfattning", skriver du Stina. Annie välkomnar ju 30 miljoner (islamister), annars är hon en mycket god talare för en, i övrigt - om det nu blir något "övrigt"- god politik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en modest skrivning från min sida. Jag är trött att med psalmistens ord "göra portarna vida". vill nog faktiskt ha en rejäl tröskel in i det svenska paradiset.

      Radera
  3. Såg dig och tänkte att detta måste vara Granntanten, allt efter en beskrivning av polaren Any. Ska följa dina vedermödor under almedalsveckan. Och visst är Rosé äckligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja rosé är äckligt och den som lyckas uppå en rejäl berusning med den borde ha medalj och medicin mot förstörda smaklökar.

      Radera