lördag 4 juli 2015

Ingenting att DÖ för Anna

Ibland är det svårt att vara människa det vittnade  även Strindberg om, men det kan även vara svårt att vara en moderat och Granntant. Mycket beror det nog på ens egna ställda förväntningar och då blir man lätt lite besviken. Jag sökte väntade mig lite mer "rockstarframförande" utan att jämföra med någon annan och fick en genomgång av årsrapporten av huvudrevisorn istället. Jag vill bli upphånglad och tänd - men det levererades inget sådant.

Anna Kinberg Batra formulerade sig väl, och inga fel fanns i det hon sade. Greklandskrisen levererades och sedan gick hon in på huvudspåret om FÖRSTA JOBBET och vad det innebär för individen, landet och ekonomin på alla plan. Hon berättade även om sitt första jobb som grillbiträde. Allt var snyggt och hygieniskt förpackat då jag ville ha något annat typ raw food.

Det är kanske ingen nackdel att vara Anna för det, för det finns andra med samma utstrålning som kommer långt på sitt sätt att vara, se på Angela Merkel. Anna skall dock ha en extra stjärna för den vackra blå klänningen som gav en elegans. Vill ha skräddarens adress.

Sammanfattningsvis så travesterar jag fritt från Runebergs dikt om Lotta Svärd sista strof - "något tåldes hon att skratta åt (jobbagenda till jobbig agenda) men även att hedras ändå.

Almedalsveckan lider mot sitt slut och många organisationer och utställare packade ihop redan torsdagskväll. Nu går jag ut i det gamla Visby och besöker Gotlands museum, skall titta på madoonor bland annat den vackra Viklaumadonnan.

Längtar hem till mannen i mitt liv och katten men först skall jag genomlida Jonas Sjöstedts förhoppningsvis bombastiska tal som lördagsunderhållning.

Er Granntante i vimlet i Visby och andra platser. Jag leverera alltid något med extra allt utan några kostnader för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar